Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2017

Μανη θεκελ φαρες



Μανη θεκελ φαρες1
Στο βιβλίο του Δανιήλ2, αναφέρεται ότι ο βαβυλώνιος βασιλιάς Βαλτάσαρ3 , παρέθεσε γεύμα σε πολλούς ισχυρούς του τόπου και πρόσφερε κρασί στα λειτουργικά σκεύη από το ναό του Σολομώντα, που είχε αρπάξει ο Ναβουχοδονόσορ4. Ξαφνικά εμφανίστηκε ένα ανθρώπινο χέρι που τρόμαξε τους παριστάμενους κι έγραψε τρεις λέξεις στον τοίχο, τις οποίες κανένας δεν μπορούσε να ερμηνεύσει. Ο προφήτης Δανιήλ5 προσκλήθηκε κι ερμήνευσε τη φράση « μανή, θέκελ, φαρές » : « ο Θεός μέτρησε τη βασιλεία σου, τη ζύγισε στην πλάστιγγα της δικαιοσύνης και βρέθηκες λειψός, το βασίλειό σου θα διαιρεθεί ».
Πολλοί ισχυροί6 του κόσμου, οι περισσότεροι πολιτικοί7, θρησκευτικοί8, οικονομικοί9 εξουσιαστές και στις μέρες μας, ενεργούν στηριγμένοι στις « αντικειμενικές τους δυνάμεις10 », παραβλέποντας τις εντολές του Θεού και την παρουσία Του11. Κάποιοι φτάνουν στην ύβρη12 και προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τον Θεό και το ποίμνιό του13, για να ικανοποιήσουν τις « μεγαλόπνοες » θνησιγενείς14 τους φιλοδοξίες.
Καιρός είναι πλέον να μελετούμε την αγία Γραφή15, να γνωρίζουμε το θέλημα16 του Θεού, να μη φοβόμαστε17 τους άδικους ηγέτες18 και τις  πρόσκαιρες αρπαγές19 , που επιβάλλουν με τα όργανά τους. Ο αναστημένος Χριστός και τ’ αδέρφια μας μέσα στην Εκκλησία, θα μας στηρίζουν20 στις εποχές των ισχνών αγελάδων, όταν είμαστε πρόσωπα που προσδοκούν21 το θρίαμβο της Βασιλείας του Θεού κι αγωνίζονται22 για την επικράτησή της.

1. « μενε, μενε, τεκελ, ουφαρσιν » ( Δαν. 5,25 ).  
2. Το βιβλίο του Δανιήλ, είναι το τελευταίο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης στη μετάφραση των Ο΄ και κατατάσσεται στα « προφητικά βιβλία », ενώ στην Εβραϊκή Βίβλο κατατάσσεται στα « Αγιόγραφα ».
3. Πιθανά πρόκειται για το γιο του Ναβουχοδονόσορ, τον Ευΐλ-Μερωδάχ { 562-560 π.Χ. } ( Β΄ Βασιλ. 25,27 ).
4. Ναβουχοδονόσορ Β΄ { 604 -562 π.Χ. } ( Δ΄ Βασιλ. 24 & 25 ). Το 587 π.Χ. έγινε η καταστροφή του ναού των Ιεροσολύμων.
5. Ο προφήτης Δανιήλ, μεταφέρθηκε σε νεαρή ηλικία στη Βαβυλώνα ως αιχμάλωτος και εντάχθηκε στο υπηρετικό προσωπικό του Ναβουχοδονόσορ. Αργότερα έγινε αυλικός αξιωματούχος και παρέμεινε στη Βαβυλώνα ακόμα και μετά την κατάληψή της από τους Πέρσες  ( 538 π.Χ. ).  
6.  « οἱ ἄρχοντες τῶν ἐθνῶν κατακυριεύουσιν αὐτῶν καί οἱ μεγάλοι κατεξουσιάζουσιν αὐτῶν » ( Ματθ. 20,25 ).
7. Είναι πολύ διδακτική η αντιμετώπιση του φτωχού Ναβουθαί από τον Αχαάβ, το βασιλιά της Σαμάρειας και τη γυναίκα του την Ιεζάβελ ( Γ΄ Βασιλ. 20,1-29 ).
8. « τούς προφήτας τῆς αἰσχύνης, » ( Γ΄ Βασιλ. 18,19 ) & « 3 τότε συνήχθησαν οἱ ἀρχιερεῖς καί οἱ γραμματεῖς καί οἱ πρεσβύτεροι τοῦ λαοῦ εἰς τήν αὐλήν τοῦ ἀρχιερέως τοῦ λεγομένου Καϊάφα, 4 καί συνεβουλεύσαντο ἵνα τόν Ἰησοῦν δόλῳ κρατήσωσι καί ἀποκτείνωσιν » ( Ματθ. 26,3-4 ).
9. « εὐκοπώτερόν ἐστι κάμηλον διά τρυμαλιᾶς ῥαφίδος εἰσελθεῖν ἤ πλούσιον εἰς τήν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ εἰσελθεῖν » ( Μάρκ. 10,25 ).
10. Αισθάνονται ιδιοκτήτες των χαρισμάτων που τους δώρισε ο Θεός κι όχι διαχειριστές που κάποτε θα δώσουν λόγο γι’ αυτά ( Ματθ. 25,14-30 ).
11. « πῶς ποιήσω τό ῥῆμα τό πονηρόν καί ἁμαρτήσομαι ἐναντίον τοῦ Θεοῦ; » ( Γέν. 39,9 ).
           12. « ὅστις ἀνθρώπου φύσιν βλαστών, ἔπειτα μή κατ’ ἄνθρωπον φρονῇ » ( τραγωδία Αίας, Σοφοκλή 760-1 ).
13. « ἐν τῷ νῦν καιρῷ λεῖμμα κατ’ ἐκλογήν χάριτος γέγονεν » ( Ρωμ. 11,5 ) και « 26 Βλέπετε γάρ τήν κλῆσιν ὑμῶν, ἀδελφοί, ὅτι οὐ πολλοί σοφοί κατά σάρκα, οὐ πολλοί δυνατοί, οὐ πολλοί εὐγενεῖς, 27 ἀλλά τά μωρά τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεός ἵνα τούς σοφούς καταισχύνῃ, καί τά ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεός ἵνα καταισχύνῃ τά ἰσχυρά, 28 καί τά ἀγενῆ τοῦ κόσμου καί τά ἐξουθενημένα ἐξελέξατο ὁ Θεός, καί τά μή ὄντα, ἵνα τά ὄντα καταργήσῃ, 29 ὅπως μή καυχήσηται πᾶσα σάρξ ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ » ( Α΄ Κορ. 1,26-29 ).
14. « ἐάν δέ τό ἅλας μωρανθῇ, ἐν τίνι ἁλισθήσεται; » ( Ματθ. 5,13 ) και « τά γάρ ὀψώνια τῆς ἁμαρτίας θάνατος, » ( Ρωμ. 6,23 ).
15. « πρόσεχε τῇ ἀναγνώσει, τῇ παρακλήσει, τῇ διδασκαλίᾳ » ( Α΄ Τιμ. 4,13 ) και « πᾶσα γραφή θεόπνευστος καί ὠφέλιμος πρός διδασκαλίαν, πρός ἔλεγχον, πρός ἐπανόρθωσιν, πρός παιδείαν τήν ἐν δικαιοσύνῃ » ( Β΄ Τιμ. 3,16 ).
16. « τοῦτο δέ ἐστι τό θέλημα τοῦ πέμψαντός με, ἵνα πᾶς ὁ θεωρῶν τόν υἱόν καί πιστεύων εἰς αὐτόν ἔχῃ ζωήν αἰώνιον, καί ἀναστήσω αὐτόν ἐγώ τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ » ( Ιωάν. 6,40 ) και « Τοῦτο γάρ ἐστι θέλημα τοῦ Θεοῦ, ὁ ἁγιασμός ὑμῶν, » ( Α΄ Θεσ. 4,3 ) και « 16 Πάντοτε χαίρετε, 17ἀδιαλείπτως προσεύχεσθε, 18ἐν παντί εὐχαριστεῖτε· τοῦτο γάρ θέλημα Θεοῦ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ εἰς ὑμᾶς » ( Α΄ Θεσ. 5,16-18 ).
17. « εἰ δίκαιόν ἐστιν ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ ὑμῶν ἀκούειν μᾶλλον ἤ τοῦ Θεοῦ, κρίνατε » ( Πράξ. 4,19 ) και «πειθαρχεῖν δεῖ Θεῷ μᾶλλον ἤ ἀνθρώποις » ( Πράξ. 5,29 )
18. « οἱ ἀφηγούμενοι ἐν μέσῳ αὐτῆς ὡς λέοντες ὠρυόμενοι ἁρπάζοντες ἁρπάγματα, ψυχάς κατεσθίοντες ἐν δυναστείᾳ, τιμάς λαμβάνοντες ἐν ἀδικίᾳ, καί αἱ χῆραί σου ἐπληθύνθησαν ἐν μέσῳ σου » ( Ιεζ. 22,25 ) και « οἱ ἄρχοντες αὐτῆς ἐν μέσῳ αὐτῆς ἐν μέσῳ αὐτῆς ὡς λύκοι ἁρπάζοντες ἁρπάγματα τοῦ ἐκχέαι αἷμα, ὅπως πλεονεξίᾳ πλεονεκτῶσιν » ( Ιεζ. 22,27 ) και « ἄδικοι βασιλείαν Θεοῦ οὐ κληρονομήσουσι » ( Α΄ Κορ. 6,9 ).
19. « πολλοί τύραννοι ἐκάθισαν ἐπί ἐδάφους,πολλοί δυνάσται ἠτιμάσθησαν σφόδρα, καί ἔνδοξοι παρεδόθησαν εἰς χεῖρας ἑτέρων » ( Σ.Σειρ. 11,5-6 ) και « ἀπολῶ τήν σοφίαν τῶν σοφῶν καί τήν σύνεσιν τῶν συνετῶν κρύψω »  ( Ησ. 29,14 ) και « ἀπολῶ τήν σοφίαν τῶν σοφῶν καί τήν σύνεσιν τῶν συνετῶν ἀθετήσω » ( Α΄ Κορ. 1,19 ) και « ὁ ἀδικῶν ἀδικησάτω ἔτι, καί ὁ ῥυπαρός ῥυπαρευθήτω ἔτι, » ( Αποκ. 22,11 ).
20. « ἰδού ἐγώ μεθ’ ὑμῶν εἰμι πάσας τάς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος » ( Ματθ. 28,20 ).
21. « ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου » ( Ματθ. 6,10 ).
22. « ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν βιάζεται, καί βιασταί ἁρπάζουσιν αὐτήν » ( Ματθ. 11,12 ) και « ὁ μή ὤν μετ’ ἐμοῦ κατ’ ἐμοῦ ἐστι, καί ὁ μή συνάγων μετ’ ἐμοῦ σκορπίζει » ( Λουκ. 11,23 ).

1 σχόλιο:

  1. πολλοί κοσμικοί άρχοντες νομίζουν ότι η δύναμη των όπλων, των χρημάτων, η δόξα, τους κάνουν υπερανθρώπους και απωθούν την πραγματικότητα ότι όλοι είμαστε περαστικοί απ' αυτό τον κόσμο ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή